Belgian Air Force Sunset Photoshoot 2016

Napriek marcovým teroristickým útokom v Bruseli sa belgická armáda rozhodla otvoriť podvečer 5. apríla brány svojej leteckej základne v Beauvechain a pozvať štyristo vybraných spotterov na prehliadku a fotografovanie svojej letky pri západe slnka.

Pri príjazde na základňu sme museli prejsť viacerými bezpečnostnými kontrolami, počas ktorých boli všetci spotteri, ich batožina a autá dôkladne prehľadané vojakmi so služobnými psami. Všetky kontroly našťastie prebehli bez incidentov a následne sme pri registračnom pulte dostali program akcie, spotterskú nášivku a nápojový kupón. Takto vybavení sme mohli nastúpiť do autobusu, ktorý nás z parkoviska priviezol priamo k prahu dráhy 22R, okolo ktorej boli na ploche a na rolovacej dráhe rozostavené lietadlá a helikoptéry letky Belgických ozbrojených síl.

Po tom ako nám organizátori vysvetlili priebeh a pravidlá akcie a upozornili nás, kade sa smieme pohybovať, mohli sme konečne vytiahnuť fotoaparáty a začať dokumentovať statické ukážky. Onedlho, počas začínajúceho západu slnka sa všetky lietadlá začali pripravovať na odlet na svoje domovské bázy a tak sme dostali možnosť odfotografovať si ich aj za letu. A teraz bez ďalších zbytočných rečí trochu fotodokumentácie:

img1Alpha Jet (Dassault/Dornier)

Prúdové výcvikové lietadlo bázované na základni v Cazaux na juhozápade Francúzska kvôli tomu, aby sa tréning mohol vykonávať nad Atlantickým oceánom. Pôvodne bol tento stroj bázovaný v priestoroch 1. krídla v Beauvechain, až kým nebolo v roku 2000 rozpustené.

img2SF-260 Marchetti (SIAI)

Ab-initio výcvikové lietadlo bázované v Beauvechain používané na základný VFR a IFR výcvik, ako aj na menšie operatívne úlohy, ako napríklad preprava posádok a náhradných dielov medzi bázami. Výkonom je podobné napríklad Cessne 182 alebo DA40. Na obrázku je letka aerobatickej skupiny Belgických ozbrojených síl Red Devils.

img3NH90 helicopter (NHIndustries consortium)

BAF majú k dispozícii štyri kusy týchto helikoptér v dvoch rôznych prevedeniach: prvé, ktoré je používané na taktickú prepravu a má kapacitu 20 vojakov, alebo 2500 kg užitočnej váhy, a typ NATO Fregata, používaný v Belgicku hlavne na záchranné operácie na mori a Medevac (až do 12 nosidiel), hoci teoreticky môže byť využitý aj na boj proti ponorkám. Tieto helikoptéry sú bázované na základni Koksijde.

img4Predný pohľad na NH90 v prevedení pre taktickú prepravu

img5Pohľad z pravoboku na NH90 v prevedení NATO Fregata. Nad otvorenými dverami je možné vidieť navijak na vyťahovanie ľudí pri záchranných operáciách.

img6
NH90 sa pripravuje na odlet

img7F-16 A (General Dynamics)

F-16 je viacúčelové bojové lietadlo bázované na základniach Florennes a Kleine-Brogel. V súčasnosti je využívané pri zahraničných operáciách, napríklad na Blízkom východe a Baltiku. Môžeme ich vidieť aj ako súčasť národného obranného systému.

img8Agusta A-109 taktická helikoptéra

Už keď boli objednané, boli veľmi kritizované najmä kvôli svojim váhovým obmedzeniam, ktoré obmedzujú počet zbraní, ktoré môžu byť prítomné na palube. Preto sú v súčasnosti používané len na Medevac, výcvik pilotov a výnimočne na prepravu VIP.

img9Fouga CM-170 Magister (Aerospatiale)

Pred príchodom Alpha Jets na scénu bola Fouga využívaná na konverziu pilotov na prúdové lietadlá po ich základnom výcviku. Bohužiaľ kvôli vysokej nehodovosti bola ich prevádza ukončená a toto lietadlo je jedným z posledných, ktoré sa dajú ešte vidieť.

img10Federal Police Air Support Unit MD900 “Explorer” (McDonnel Douglas)

MD900, ktoré sú bázované vo vojenskej časti letiska v Bruseli (Melsbroek-EBMB) sú využívané pri všetkých policajných operáciách (hľadanie nezvestných osôb, intervencie…)

img11Embraer ERJ-145

Dva ERJ-145, ktoré sú takisto bázované v Melsbroeku, sú používané na prepravu členov vlády alebo kráľovskej rodiny na krátke a stredné cesty. Pri dlhších letoch, ak nie je možné letieť bežnou aerolinkou, je k dispozícii Airbus A321-200 vo verzii ACJ.

img12C-130H “Hercules” (Lockheed)

Používaný na prepravu vojenských jednotiek alebo nákladu zo základne Melsbroek. Jeho kapacita je 92 pasažierov alebo 64 výsadkárov. Užitocný náklad je viac ako 35 ton a môže prepravovať aj obrnené vozidlá.

img13Pohľad do útrob C-130H

img14C-130H pohonné jednotky: 4 Rolls-Royce Allison T-56 každý o výkone 4910 HP

©2024 Airliners.sk, o.z. Všetky práva vyhradené

Kontaktujte nás

V prípade, že máte záujem nás kontaktovať, zanechajte nám správu.

Sending

Log in with your credentials

Forgot your details?