MAXy pre Allegiant Air
Letecká spoločnosť Allegiant Air plánuje objednať 50 kusov typu Boeing 737 MAX s opciou na ďalších 50 lietadiel. Jedná sa konkrétne o verzie 737-7 a 737-8-200. Suma objednávky by sa mala vyšplhať na päť miliárd dolárov. Pre aerolinku je to posun od lietadiel “z druhej ruky” na dodávky nových lietadiel priamo z továrne. Allegiant momentálne vlastní 108 Airbusov A319 a A320.
B777 pre Atlas Air
Cargo prepravca Atlas Air Worldwide Holding oznámil objednávku štyroch B777F (nákladnej verzie). Dodávka prvého zo štyroch 777-200LRF sa očakáva v novembri, kým ostatné tri lietadlá by mali byť dodané v priebehu budúceho roku. Atlas Air momentálne prevádzkuje 14 nákladných lietadiel typu B777.
Vyššia hmotnosť pre Dreamliner 787-10
Výrobca Boeing skúma možnosti zvýšenia maximálnej hmotnosti pre typ Dreamliner 787-10 za účelom zvýšenia užitočnej hmotnosti lietadla. Cieľom je zvýšenie konkurencieschopnosti s typom A350-900.
Koniec bázy Ryanair vo Frankfurte
Nízkonákladovka tento týždeň oznámila uzatvorenie bázy v nemeckom Frankfurte s účinnosťou od 31. marca 2022, a to z dôvodu zvyšujúcich sa letiskových poplatkov. Päť lietadiel, ktoré sú momentálne v prevádzke vo Frankfurte by malo byť presunutých na iné bázy.
ACJ TwoTwenty
Prvý kus typu A220 v bizjet verzii bol úspešne dodaný spoločnosti Comlux. Lietadlo s registráciou 9H-FIVE čaká ešte dokončenie VVIP kabíny v Indianapolise. Do prevádzky pre FIVE Hotels by sa malo dostať až začiatkom roku 2023.
A220 pre Iraqi Airways
Iracká letecká spoločnosť prevzala prvý z piatich objednaných kusov typu A220-300. Lietadlá budú vybavené kabínou s kapacitou 132 pasažierov, a to 12 v biznis triede a 120 v economy. Iraqi Airways sa tak zároveň stanú jednou z prvých prevádzkovateľov tohto typu v regióne Stredného východu.
Airbus Atlantic
Výrobca Airbus oznámil oficiálne založenie dcérskej spoločnosti pod názvom Airbus Atlantic. Spoločnosť zamestnáva 13000 ľudí v piatich krajinách na troch kontinentoch a s odhadovaným obchodným objemom vo výške 3,5 miliardy eur je celosvetovo druhým najväčším výrobcom v konštrukcii lietadiel, prvým najväčším výrobcom vo výrobe pilotných sedadiel a taktiež je v prvej trojke pre výrobu sedadiel pre biznis a prvú triedu.
Ocenenie pre AeroDelft
Inovatívna spoločnosť získala Cenu európskeho občana (European Citizen’s Prize). Ocenenie obvykle putuje ľuďom alebo organizáciám, ktoré podporujú hodnoty EÚ a základné práva, akými sú napríklad vzájomné porozumenie a blízska integrácia rozličných kultúr. Spoločnosť AeroDelft sa okrem iného snaží podporovať udržateľnosť v leteckom priemysle, aj vďaka vývoju konceptu lietadla Phoenix, ktoré by malo byť na vodíkový pohon.
Stalo sa v histórii
7. januára 1980 prebehla kúpa National Airlines aerolinkou Pan Am. Zlúčenie oboch spoločností, ktoré bolo označované ako “kúpa desaťročia”, však pre viacero faktorov neprebehlo hladko a je skôr označované za jedno z tých neúspešnejších.
Prvá pápežská cesta lietadlom sa udiala dňa 4. janára 1964 kedy pápež Ján Pavol II navštívil Jordánsko. Let sa uskutočnil na type DC-8 prevádzkovanom dnes už nefungujúcou Alitaliou.