Nedeľník 06/2021

OM-BLS Private Cessna 560 Citation XLS

B737 MAX 200 pre Ryanair

Po tom, ako EASA schválila letuschopnosť typu v priebehu minulého týždňa, írsky nízkonákladový prepravca oznámil, že dodávka 24 kusov by mala byť uskutočnená ešte pred vyvrcholením letnej sezóny. Lietadlá v konfigurácii so 197 “slimline” sedačkami predstavujú prvú várku z celkového počtu 210 objednaných kusov.

Ryanair Boeing 737 MAX 200 (c)ryanair.com

Ryanair Boeing 737 MAX 200 (c)ryanair.com

Oneskorenie pre B737 MAX 10

Podobne ako typ 777X, program produkcie pre typ B737 MAX 10 sa tiež má oneskoriť o dva roky. Meškanie je pre daný variant zapríčinené rôznymi faktormi vrátane požiadaviek na certifikáciu a úprav v návrhu lietadla. Na prvé dodávky oboch typov sa teda môžeme tešiť až v roku 2023. Výrobca však predpokladá s dodávkami 737 MAX 7, najkratšieho variantu MAXov, už v priebehu tohto roku.

 

Boeing -5X

Pri Boeingu ešte zostaneme. Výrobca začal svojim dodávateľom posielať “predbežné žiadosti o informácie” týkajúce sa návrhu nového typu komerčného lietadla s označením -5X. Koncept -5X reaguje na úspech typu A321XLR, ktorý pri konfigurácii 180-220 miest pre pasažierov a dolete 8,700 kilometrov konkuruje väčším diaľkovým dopravným lietadlám, avšak pri nižších prevádzkových nákladoch. Typ A321XLR počíta od svojho predstavenia na parížskych leteckých dňoch v júni 2019 približne 450 objednávok.

Boeing New Midmarket Airplane (c)leeham news

Boeing New Midmarket Airplane (c)leeham news

787 v nákladnej verzii

Kenya Airways sa v spolupráci s Avianor Inc. dohodli na modikácii lietadlovej kabíny ich Dreamlinerov na nákladný priestor. Daná úprava by mala umožniť prepravu až 16 ton nákladu, s možnosťou plného využitia maximálnej úžitkovej hmotnosti 46 ton. Modifikácia už obdržala schválenie letovej spôsobilosti miestnym leteckým úradom ako aj od FAA. Spoločnosti Kenya Airways držíme palce a dúfame, že podobné úpravy uvidíme častejšie.
5Y-KZH CDG

 

787 pre euroAtlantic

Spoločnosť euroAtlantic Airways sa stane prvým portugalským prevádzkovateľom typu 787. Prvý z dvoch plánovaných Dreamlinerov, takmer osemročný N961AM by mal byť dodaný spoločnosti v priebehu tohto leta. Konkrétne lietadlo bolo zároveň prvým Dreamlinerom dodaným spoločnosti aeroMexico v auguste 2013. Flotila euroAtlanticu má momentálne vekový priemer 19,4 roka, spoločnosť teda čaká zásadné omladenie ich flotily.
2018-05-05 LHR N961AM

 

Nová diaľkovka v Španielsku

World2Fly je názov nového startupu turistickej skupiny Iberostar, ktorý má v pláne prevádzkovať typ A330 a prepojiť Španielsko s Latinskou Amerikou. Spoločnosť nedávno požiadala americké ministerstvo dopravy (DOT; Department of Transportation) o udelenie povolenia na lety do Spojených štátov amerických, s vyhliadkou na zahájenie letov na jar tohto roku. Nový prevádzkovateľ plánuje s postupným nasadením modernejšieho typu A350 do ich prevádzky.

Airbus A350 World2Fly (c)w2fly.es

Airbus A350 World2Fly (c)w2fly.es

#ProjectSunrise od Qantasu

Austrálsky prepravca plánuje prehodnotiť projekt pod hlavičkou #ProjectSunrise v priebehu tohto roka. Projekt bol pôvodne plánovaný ešte pred nástupom pandémie a zahŕňa flotilu A350-1000 schopnú ultradiaľkových letov, ktoré by mali ako non-stop lety prepojiť austrálske metropoly Sydney, Brisbane a Melbourne so vzdialenými destináciami vrátane Londýna, Paríža, Frankfurtu, New Yorku, Chicaga, Ria a Kapského Mesta. CEO Alan Joyce predpokladá so spustením projektu v roku 2024.
F-WLXV Airbus A35K 34L YSSY-4937

 

Kto nás navštívil tento týždeň?

O spotterské úlovky nebola núdza ani tento týždeň. David Dolinay nás potešil snímkami z Tatier – OK-ROM a zoskupením dvoch Cessien.
OM-BLS Private Cessna 560 Citation XLS

Tags:

©2024 Airliners.sk, o.z. Všetky práva vyhradené

Kontaktujte nás

V prípade, že máte záujem nás kontaktovať, zanechajte nám správu.

Sending

Log in with your credentials

Forgot your details?