Viac Boeingov pre Lufthansu
Lufthansa ohlásila objednávku siedmich 777XF ako aj troch B777F. Dodávky verzie 777X sa očakávajú v rokoch 2027 až 2030. Aerolinka sa po Qatar Airways a Ethiopian Airlines stane tretím prevádzkovateľom novej generácie 777X v nákladnej verzii.
Niektoré zdroje zároveň uvádzajú, že Lufthansa by mohla prevziať objednávku A350-1000, ktoré mali byť pôvodne určené pre Qatar Airways.
Prvý let ATR 42-600S STOL
Variant s krátkym vzletom a pristátím úspešne vykonal svoj prvý let. Let v trvaní 15 minút z domovského Toulouse-Francazal otestoval funkčnosť inštalovaných novších systémov. Letún čaká séria letových ako aj pozemných skúšok pred plánovanou certifikáciou na budúci rok. STOL verzia bola predstavená na parížskej leteckej šou v roku 2019 a doteraz získala približne 20 objednávok.
Nová biznis kabína v Air France
Aerolinka predstavila nový typ biznis kabíny pre ich diaľkové lety, ktorá by mala byť postupne zavedená na 12 lietadlách typu B777-300 a verejnosti oficiálne predstavená na jeseň tohto roku, a to na linke Paríž – New York (JFK).
Nižší dolet pre A321XLR?
Diskusie výrobcu s leteckými úradmi pripúšťajú možnosť, že spustenie verzie do prevádzky sa môže oneskoriť, a to z možného dôvodu potreby zmien v návrhu štrukturálnej časti spodného trupu lietadla. Problém spôsobuje umiestnenie prídavnej palivovej nádrže, ktorá by v prípade tzv. pristátia na brucho (núdzové pristátie bez podvozku – pozn. autora) nebola dostatočne chránená a mohla spôsobiť požiar. Zosilnenie trupovej časti by znamenalo vyššiu hmotnosť lietadla, čo mohlo ovplyvniť celkový dolet verzie A321XLR.
Sezóna v rozbehu a problémy britských aeroliniek
Nadchádzajúca letná sezóna predznamenáva vyhliadky na návrat letectva do kapacít, aké sme poznali pred pandémiou. Znamená to avšak aj ťažkosti, s ktorými sa boria letecké spoločnosti a letiská, keďže nástup dopytu je rýchly. Po správach z britských letísk, kde sa tvorili niekoľkohodinové rady na bezpečnostnú kontrolu kvôli nedostatku personálu bezpečnostnej kontroly a informácií ohľadom vyberania posledných rád sedačiek u easyJetu kvôli nedostatku palubného personálu odporúča charterový TUI (BY) svojim cestujúcim na kratších letoch, aby si pre istotu priniesli so sebou vlastné občerstvenie na palubu lietadla. Nie sú za tým snahy aerolinky ušetriť; dôvodom je nedostatok personálu na strane cateringového dodávateľa. Potreba personálu ovplyvňuje redukciu liniek, napríklad aj na spojení Isle of Man – Londýn City aerolinky Loganair. A v neposlednom rade, nedostatku palubného personálu čelí aj British Airways, ktorí ponúkajú náborový bonus v podobe príplatkov po troch a šiestich mesiacoch od nástupu.
Povinnosť rúšiek na letiskách a palubách lietadiel
Slovenské letiská informujú, že od 16.mája nebudú povinné rúška na letiskách a palubách lietadiel. Rozhodnutie bude závisieť od nariadení krajiny, kam cestujúci letí, poprípade na rozhodnutí cestujúceho. Zrušenie povinnosti bolo vydané Európskou agentúrou pre bezpečnosť letectva (EASA) a Európskym centrom pre kontrolu a prevenciu chorôb. Povinnosť nosiť FFP2 respirátor sa ďalej viaže na lety Austrianu a na letoch na Cyprus, Maltu, do Grécka, Španielska a Talianska.
Výlet do histórie
9.mája 1967 sa uskutočnil prvý let typu Fokker F28-1000 Fellowship, konkrétne lietadla s registráciou PH-JHG.
10. mája 1991 sa uskutočnil prvý let CRJ 100, prvého z troch prototypov úspešného typu od výrobcu Bombardier Canadair Regional Jet.
11. mája 1934 sa uskutočnil prvý let typu Douglas DC-2 pod vedením test pilota Carla Covera.
14. mája 1997 vznikla Star Alliance. Aliancia oslavujúca štvrťročnicu bola založená piatimi aerolinkami v nemeckom Frankfurte a dnes v zložení zo 26 leteckých spoločností predstavuje najväčšiu alianciu aeroliniek na svete.