Nedeľník 2021/24

Embraer E190-E2

V roku 1994 vzlietol prvý Boeing 777-200

Boeing 777 je prvé komerčné lietadlo navrhnuté plne digitálnou formou. Každý výkres bol nakreslený výhradne v CAD systéme CATIA, ktorý vyvinula spoločnosť Dassault Systemes spolu s IBM. Prvým lietadlom, ktoré bolo navrhnuté v systéme CATIA bol stíhací letúň Mirage. Pre prvotnú neistotu s presnosťou návrhnu prostredníctvom počítača Boeing vyrobil paralelne model prednej časti lietadla. Pri následnom porovnaní presnosti oboch modelov dospeli vývojári k zisteniu, že 3D model je rovnako presný ako fyzický model a v ďalšej výrobe fyzických modelov sa už nepokračovalo.
Boeing Boeing 777-200; N7771@GVA;09.09.1995

Bol vyrobený posledný Boeing 777-200LR

V továrni Boeingu v Everette sa uzavrela ďalšia kapitola Boeingu 777. Bol vyrobený posledný Boeing 777-200LR. Prevádzkovateľom bude Turkmenistan Airlines. Prvý Boeing 777-200LR vzlietol v roku 2006 a celkovo bolo vyrobených 61 kusov tohto modelu.

Turkmenistan Airlines Boeing 777-200LR N55061

Začal sa Summit G7

Aj keď je Airliners.sk nepolitický portál, všímame si aj takéto udalosti. Pritiahnu vždy veľmi zaujímavé lietadlá. Tento rok Summit G7 prebieha v Carbis Bay v Cornwalli v UK. Príležitosť uvidieť prezidentský Air Force One si nenechali újsť desiatky spotterov, ktorí zobrali okolie americkej základne sídliacej na základni RAF Mildenhall „útokom“.

Air Force 1, VC-25A (c) Reuters

Boeing 707-420 to už má spočítané

Osud Boeing 707 -420 D-ABOD Lufthansy je zrátaný. Tento týždeň začala demolícia lietadla na letisku v Hamburgu. Letisko sa z dôvodu zlej finančnej situácie a vysokých nákladov rozhodlo lietadlo zošrotovať.

(c)Dirk Grothe

(c)Dirk Grothe

(c)Dirk Grothe

(c)Dirk Grothe

(c)Dirk Grothe

(c)Dirk Grothe

(c)Dirk Grothe

(c)Dirk Grothe

Embraer E190-E2 získal novú certifikáciu

Tento týždeň bola ukončená certifikácia lietadla Embraer E190-E2 pre prevádzku na letisku London City Airport (LCY). Certifikácia potvrdila, že lietadlo je spôsobilé na pristátie na tomto letisku. Keďže kokpity E190 a E190-E2 sú takmer rovnaké, nie je pre pilotov potrebné preškolenie na simulátore. Nový tvar krídel, nové motory a vylepšené ďalšie systémy lietadla robia z E190-E2 výrazne tichšie lietadlo než E190. Pre okolie letiska to znamená zníženie zvukovej záťaže o približne 63% v porovnaní s E190.

(c) Embraer

(c) Embraer

(c) Embraer

(c) Embraer

(c) Embraer

(c) Embraer

Boli sme v Slávnici

Tento víkend sa nám podarilo vyraziť do Slávnice a skontrolovať náš Fokker F100. Lietadlo zvládlo zimu a jar bez ujmy. Poupratovali sme vnútro, nasadili sme celkovo 6 overhead binov na svoje miesto a pokročili sme v kompletovaní kokpitu. Napriek tomu, že sme urobili kopu práce, čaká nás ešte veľa hodín, aby sme Fokker dostali do reprezentatívneho stavu.

Detail krídla

Detail krídla

Vytriedené šróby z krídel

Vytriedené šróby z krídel

Interiér Fokkra

Interiér Fokkra

©2021 Airliners.sk, o.z. Všetky práva vyhradené

Kontaktujte nás

V prípade, že máte záujem nás kontaktovať, zanechajte nám správu.

Sending

Log in with your credentials

Forgot your details?