Nedeľník 24/2022

Nedeľník 24/2022 D-ANNI Air Hamburg Embraer Lineage 1000 (ERJ-190-100 ECJ)

Tohtotýždňový nedeľník 24/2022 vám prináša prehľad noviniek zo slovenkých letísk, informáciu o návrate Airbusu A380 do British Airways, o nových ATR do Japonska a samozrejme kopa fotiek z uplynulého týždňa.

Novinky zo slovenských letísk

Od začiatku júna pribudli na bratislavskom letisku dve nové pravidelné spojenia, a to na Korfu (dva lety týždenne) a do Burgasu (tiež dva lety týždenne). Letisko tiež informovalo, že Turecko a Cyprus rušia od 1.júna vstupné obmedzenia. Talianska vláda od toho istého dátumu pristúpila k zrušeniu požiadavky na covid pasy.

Letisko Košice odštartovalo letnú charterovú sezónu v nedeľu 5.júna odletom do tureckej Antalye. Sezóna by mala trvať do 3.novembra a ukončiť by ju mal let z egyptskej Hurghady. Celkovo je z Košíc možné dostať sa do desiatich destinácií v siedmich krajinách, a to do Burgasu, Larnaky, Ercanu, Hurghady, Marsa Alam, na Korfu, Krétu, Rodos, do Antalye a Monastiru.

Podobne je na tom aj Letisko Poprad, ktoré ponúka odlety do Antalye, Burgasu a do Podgorice.

Návrat A380 British Airways

British Airways znovu uvedú do prevádzky všetky ich A380tky. Prvých päť lietadiel bolo vrátených do prevádzky ešte v novembri minulého roku a momentálne by malo byť prevádzkyschopných deväť kusov. Typ je možné vidieť prevažne na linkách do Dubaja, San Francisca, Miami, Bostonu, Washingtonu a nedávnych prídavkov do Chicaga a Vancouveru. Od 1.júla sa k ním pridá linka do Dallasu. British Airways sú momentálne jediným európskym prevádzkovateľom “superjúmb”; Air France totiž vyradilo typ ešte na začiatku pandémie a Lufthansa má tie svoje prezatiaľ uskladnené v Terueli.

G-XLEL British Airways Airbus A380-841

Nábor Virgin Atlantic

CEO Shai Wess oznámil, že ich aerolinka dostala približne 5000 nových žiadostí o prácu po spustení náborovej kampane na 400 nových zamestnancov. Letecká spoločnosť nedávno zaujala kampaňou propagujúcu viditeľné tetovanie leteckého personálu.
G-VYOU Virgin Atlantic Airways Airbus A340-642

Expanzia ATR v Japonsku

Výrobca mieri na japonský trh. Širšia expanzia na ostrovoch a vyššia viditeľnosť typu je spojená v súvislosti s potrebou obnovy flotíl viacerých regionálnych prevádzkovateľov, ale aj s uvedením motora PW127XT, ktorý môže na svoj pohon používať SAF palivá. Aerolinka plánuje inštalovať daný typ motora ako štandard na všetky vyrobené lietadlá už od tohto roku. Viacero japonských prevádzkovateľov sa zároveň chystá objednať STOL verziu ATR-42S, ktorá uskutočnila svoj prvý let v 11.mája tohto roku.

ATR 42-600s (c)ATR aircrafts

ATR 42-600s (c)ATR aircrafts

Spolupráca Japan Airlines a Gevo Inc

Aerolinka podpísala so spoločnosťou Gevo päťročnú zmluvu na dodávky 26,5 milióna galónov udržateľného paliva, ktoré by sa mali začať od roku 2027. Objednávka nasleduje podpísanie memoranda o porozumení, ktoré s výrobcom palív podpísala aliancia oneworld v marci tohto roku. Očakáva sa, že objednávky ďalších členov aliancie budú postupne pribúdať.
Boeing 747 JA8073

Vzducholoďou na Severný pól

Na záver sme si pripravili tip na výlet. Spoločnosť OceanSky Cruises chystá expedície na Severný pól a to priam štýlovo – vzducholoďou. Prvé výpravy sú plánované v letnej sezóne roku 2024 alebo 2025 zo svalbardského Longyearbyen. Dĺžka jednej expedície potrvá 38 hodín. Ak vás výlet zaujal, pripravte sa, že pre tento jedinečný zážitok siahnete hlboko do vrecka – cena all inclusive výletu pre dvoch ľudí sa pohybuje okolo 200 tisíc EUR.

(c)OceanSky Cruises

(c)OceanSky Cruises


Historické okienko

5.júna 2012 uskutočnil Solar Impulse (HB-SIA) svoj prvý interkontinentálny let. Typ je známy ako prvé lietadlo poháňané na solárny pohon, ktoré môže lietať v denných ale aj v nočných hodinách.
Solar Impulse #1

6.júna 1932 vykonal prvý let prototyp Armstrong Whitworth AW.15 Atalanta, a to pod registráciou G-ABPI.
Armstrong-Whitworth AW-15

7.júna 1938 sa uskutočnil prvý let Boeing 314 Clipper, registrácie NX18601.
1938_NX18601_twin_tails

12.júna 1994 bol vykonaný prvý let B777 pod vedením šéf testpilota Johna E. Cashmana. Zahájil sa tak 11-mesačný testovací program, počas ktorého bolo deväť lietadiel otestovaných na prevádzku v rôznych klimatických podmienkach.

Odfotili sme

9H-MPW Boeing 737-484 Air Horizont
UR-SQG SkyUp Airlines Boeing 737-8Z0(WL)
TC-FHN Freebird Airlines Airbus A320-214(WL) © P. Marianic
UR-SQG Smartwings Boeing 737-8Z0(WL) © P. Marianic
LY-JMS KlasJet Boeing 737-522 © P. Marianic
D-ANNI Air Hamburg Embraer Lineage 1000 (ERJ-190-100 ECJ) © P. Marianic

Tags:

©2024 Airliners.sk, o.z. Všetky práva vyhradené

Kontaktujte nás

V prípade, že máte záujem nás kontaktovať, zanechajte nám správu.

Sending

Log in with your credentials

Forgot your details?