Prvá objednávka na VIP verziu Airbusu A220
Spoločnosť FIVE Hotels and Resorts potvrdila nákup prvého Airbusu A220 vo VIP verzii(Airbus A220ACJ) od spoločnosti Comlux, ktorá sa špecializuje na VIP modifikácie lietadiel. Očakáva sa, že preberie nový Airbus začiatkom roka 2023 vo verzii pre 16 cestujúcich. VIP konfigurácia bude obsahovať jedáleň pre 8 cestujúcich, hlavnú spálňu, kúpelňu so sprchou a kuchyňu. Lietadlo bude mať registráciu 9H-FIVE.
- Airbus A220ACJ (c)airbus.com
- Airbus A220ACJ (c)airbus.com
- Airbus A220ACJ (c)airbus.com
- Airbus A220ACJ (c)airbus.com
Dodávky Boeingov 777X pre Qatar Airways
Qatar Airways očakáva dodávku prvých Boeingov 777-9 v druhej polovici roku 2023. CEO Qatar Airways, Akbar Al Baker rovnako uviedol, že zvažuje veľmi atraktívnu ponuku na stále nie oficiálnu verziu Boeingu 777-9F. Boeing oficiálne nepotvrdil, že spustí výrobu modelu 777-9F. Všetky indície a očakávania trhu ale jednoznačne ukazujú, že model 777-9F je cestou, ako konkurovať čerstvo ohlásenému modelu Airbus A350 Freighter, ktorého výroba bola oznámená počas aerosalónu v Dubaji.

Boeing 777-9 Qatar Airways (c)boeing.com
Objednávky Airbusov v Dubaji
Počas Aerosalónu v Dubaji výrobca leitadiel Airbus potvrdil, že došlo k objednávke celkovo 408 lietadiel. Objednávky sú na 329 kusov A321Neo, 29 kusov A321xlr, 7 kusov A350F, 25 kusov A220, 4 kusy A330neo a 2 kusy verzie A330MRTT.

Aerosalón v Dubaji (c)airbus.com
Boeing 777X sa zastavil na skok vo Frankfurte
Cestou z Aerosalónu v Dubaji sa Boeing 777X zastavil vo Frankfurte. Práve Lufthansa má byť dopravca, ktorý dostane nový model Boeingu ako prvý.
- Boeing 777-9 (c)lufthansa.com
- Boeing 777-9 (c)lufthansa.com
- Boeing 777-9 (c)lufthansa.com
- Boeing 777-9 (c)lufthansa.com
- Boeing 777-9 (c)lufthansa.com
- Boeing 777-9 (c)lufthansa.com
Nové problémy Dreamlinera?
Federálny úrad pre letectvo (FAA) vydalo správu o možnej kontaminácii súčiastok vyrobených z uhlíkových vlákien. Problém sa môže týkať veľkých častí krídel, trupu a chvostu lietadla. Správa taktiež poukazuje na možné mikroskopické defekty v štruktúre draku lietadla. Uvedené problémy sa môžu týkat viac než 1000 kusov vyrobených lietadiel. Defekty nepredstavujú bezprostredné ohrozenie prevádzky ale môžu viesť k predčasnému starnutiu trupu lietadla.