Prvý vyrobený Boeing 777 zakotvil v múzeu v Arizone

Aj lietadlá majú svoj koniec. Niektoré skončia na šrotovisku, prípadne ako zdroj náhradných dielov. Niektoré toľko šťastia nemajú a stanú sa obeťou leteckej nehody, kde dôjde k ich poškodeniu, pričom oprava nie je možná, resp. ekonomicky výhodná. Niektoré ale čaká iný osud. Sú to väčšinou legendy – ako napríklad Airbus A320 registrácie N106US, ktorý úspešne po poruche oboch motorov pristál na rieke Hudson. Lietadlo skončilo v leteckom múzeu v meste Charlotte v štáte Severná Karolína.

Podobnou legendou je aj prvý vyrobený Boeing 777. Ten bol po 18 rokoch v aktívnej službe u leteckej spoločnosti Cathay Pacific prednedávnom preletený do leteckého múzea Pima v meste Tuscon v americkej Arizone.
Lietadlo zišlo z produkčnej linky 12. júna 1994 pod výrobným číslom WA001 a dostalo registračku N7771. Pre Boeing práve jednotka v registračke znamenala veľa. Bolo to prvé lietadlo, ktoré bolo celé navrhnuté na počítačoch prostredníctvom CAD programov a lietadlo, ktoré bolo prvé vybavené technológiou fly-by-wire.

Boeing 777-200, N7771, (c) Daniel Gorun, Airliners.net

Boeing 777-200, N7771, (c) Daniel Gorun, Airliners.net

6 rokov lietadlo slúžilo ako testovacie laboratórium a následne bolo dodané leteckej spoločnosti Cathay Pacific, už pod registráciou B-HNL. Pred dodaním došlo k výmene pôvodných motorov Pratt & Whitney za Rolls-Royce a samozrejme aj ku kompletnej výmene interiéru.
Už pod značkou Cathay Pacific strávilo lietadlo vo vzduchu celkovo 49,687 letových hodín. Nálet počas testovania Boeingom bol 1,729 hodín.

Posledný let sa konal 18. septembra, keď sa vydalo na svoj posledný let najskôr z čínskeho mesta Xiamen do Hong Kongu na dotankovanie a následne sa vydalo smer Tuscon, Arizona.

Posledný let prvého Boeingu 777

Posledný let prvého Boeingu 777


Tags:

©2024 Airliners.sk, o.z. Všetky práva vyhradené

Kontaktujte nás

V prípade, že máte záujem nás kontaktovať, zanechajte nám správu.

Sending

Log in with your credentials

Forgot your details?