Seagle Air

1
Spoločnosť Seagle Air bola založená v roku 1995. Zo začiatku prevádzkovala lietadlá typu L-410, napríklad na „diaľkovej“ poštovej linke BTS – VIE.

V roku 2007 ale obdržala svoj prvý Boeing 737, konkrétne verzie 329, výrobného čísla 23773. Svoj prvý let absolvoval 31.8.1987. Prvým prevádzkovateľom bola belgická Sabena, ktorej bol dodaný 15.9.1987. Predtým, ako prišla k trenčianskej firme, lietala u nemeckej DBA (D-ADID) a v Indonézii u Adam Air (PK-KKE).
V Bratislave pristál na dráhe 22 dňa 20.12.2007, no predtým ešte spravil low-pass nad dráhou 31.

2© Peter Marianič

Druhým Boeingom vo flotile Seagle Air bola 737 registrácie OM-HLC, dodaná 25.4.2008. Táto mašinka absolvovala svoj prvý let 6.6.1991 a má výrobné číslo 25119. Prvou spol. kde lietal bola brazílska VASP (PP-SOL). Neskôr si zalietal aj pre Transbrazil (PT-TER), Qantas (VH-JNE), Jetconnect (ZK-JNE), Astraeus, FlyMe, Sterling European (G-STRJ). Po krátkom živote na Slovensku sa vrátil k Astraeus, TrawelFly a Iceland Express. Ďalej žil ako XU-TSA u TonleSap Airlines a A6-ESR Eastern SkyJets. Nakoniec sa vrátil lízingovke a mal by byť uskladnený.

3© Peter Marianič

Tretím Boingom v poradí bolo HLBéčko s výrobným číslom 25011 a prvým letom 1.3.1991. začínal u VASP (PP-SOF) a nasledovali EuroBelgian Airlines (OO-LTO), Oman Aviation (VH-OAN), F-GRSA u Star Europe a Air Provence Charter, Cronus Airlines/Aegean Cronus Airlines/Aegean Airlines (SX-BBT), Astraeus/Flybe/FlyMe (G-STRI). Seagle Air bol až cca 10 spoločnosťou (podľa toho, ako to počítate). Rok a pár mesiacov vozil slovenských turistov na dovolenky a po neslávnom konci CGL lietal ešte pod registráciou G-STRI a teraz A6-ESS.

4© Peter Marianič

Vo farbách KD Avie sa objavil v letke CGL aj Boeing 737-3G7, cn: 24011, 8.9.1988. Pôvodne lietal v USA pre America West Airlines a neskôr aj pre Pace Airlines a Hooters Air (N304AW/N370WL). Do farieb pripomínajúcich veľrybu ho namaľovala spol. KD Avia (EI-DOM). Seagle Air ponechal farby a zmenil iba registračku na OM-HLX. „Ohrial sa“ len od 5.7.2009 do 11/2009. Potom si s ním polietala ešte Jet2 a nakoniec bol zošrotovaný.

5© Niki Kapsamunov

Expanzia pokračovala nákupom dvoch Airbusov A320 – OM-HLD (8.4.2009) a OM-HLE (4.6.2009). HLD bolo verzia A320-212, HLE verzie A320-232. OM-HLD bol vyrobený v roku 1991 pravdepodobne pre spoločnosť TAP – Air Portugal (CS-TNC). Pestrý život pokračoval aj u Yestours, Aqaba Airlines (JY-JAR), Karthago Airlines (JY-JAR), Jordan Aviation (JY-JAR). Po Seagle Air mal lietať u Crystal Thai Airlines, avšak táto spoločnosť si Airbus neprevzala. Posledným prevádzkovateľom bola francúzska spol. Snecma. Po ukončení pôsobnosti bolo lietadlo uskladnené.

6© Peter Marianič

OM-HLE absolvovalo prvý vzlet 4.11.1993 a putovalo k Onur Air ako TC-ONE. Nasledovali LACSA Lineas Aereas Costarricenses (N961LF), America West Airlines, TAM Linhas Aéreas. Po veľmi krátkej zastávke na Slovensku nasledovali spoločnosti Aer Cap a Thomas Cook Airlines Belgium (OO-TCR). Život tohto lietadla skončil, keď 4.10.2011 bolo preletené na zošrotovanie na letisku Kemble (U.K.).

7© Peter Marianič

Zaujímavosťou sú napr. návrhy livery pre Seagle Air. Poskytol nám ich Vlado Begera t.z. © patrí jemu a poprosíme nešíriť ďalej.

8

9

Zdroje:

http://www.cs-letectvi.cz/ostatni/seagle-air
http://sk.wikipedia.org/wiki/Seagle_Air
http://www.planespotters.net/Airline/Seagle-Air

Tags:

©2020 Airliners.sk, o.z. Všetky práva vyhradené

Kontaktujte nás

V prípade, že máte záujem nás kontaktovať, zanechajte nám správu.

Sending

Log in with your credentials

Forgot your details?